کِم سِنتر

گاه نوشت های یک دبیر

کِم سِنتر

گاه نوشت های یک دبیر

آشنایی با ساختمان موشک ها

امروزه تعداد متنوعی از موشک ها موجود است و اغلب آنها اختلاف عمده‌ ای باهم دارند. با این وصف ، موشک ها در قسمتهای اصلی تشکیل دهنده  (MAJOR COMPONENT) شبیه
به هم هستند.


 هر موشک از چهار قسمت اصلی به نام سازه (AIRFAME) ،سیستم هدایت موشک (GUIDANCE SYSTEM) ،کلاهک یا سرجنگی (WarHead) ، بخش پیشران Prou plision unit) یا موتور که نیروی لازم را برای هدایت موشک به جلو و سمت هدف تامین می ‌نماید، تشکیل شده است. 

ادامه مطلب ...

تولد جهان شبیه سازی شد

محققان در برخورد دهنده بزرگ هادرون با جایگزین کردن یونهای سرب و برخورد دادن آنها به جای پروتونها موفق شدند بیگ بنگهای کوچکی را، مشابه آنچه در هنگام تولد جهان روی داده است، شبیه سازی کنند.

ادامه مطلب ...

دستور پخت نانو غذا

افزایش جمعیت به همراه گسترش شهرنشینی وافزایش سطح درآمد سرانه نیاز به غذاهای فرایندی را روز به روز افزایش داده است. از این رو استفاده از فن آوری‌های نوین از جمله فناوری‌نانو در این صنعت بسیار مورد توجه محافل علمی وصنعتی جهان قرار گرفته است . 

حوزه های مختلف کاربردی فناوری‌نانو در غذا و صنایع غذایی را می توان به شش دسته زیر تقسیم بندی نمود (شکل 1): 

-نگهداری غذا

-بهبود طعم و رنگ

-سلامت غذا

- بسته‌بندی

- تولید غذا

- فرآیندهای غذایی

ادامه مطلب ...

فن اوری نانو و صنایع غذایی

استفاده از فناوری های نوین در صنایع غذایی رویکرد جدیدی است که بسیار مورد توجه قرار می گیرد. بی شک روی آوردن به فناوری های نو از جمله فناوری نانو می تواند راهگشا بسیاری از مشکلات در این حیطه باشد. در این گزارش ه صورت اجمالی اشاره ای به کاربردهای فناوری نانو در صنایع ذایی، بازار نانو محصولات غذایی، محصولات و شرکت های فعال نانوغذا، چالش ها و محرک های رشد این بخش از صنعت و... شده است. در شماره آینده به جزئیات فناوری های استفاده شده در صنایع غذایی و بازار هر یک از آنها پرداخته خواهد شد.

ادامه مطلب ...

آب گرمکن خورشیدی در منازل

تولید آبگرم مصرفی ساختمانها، از اقتصادی ترین روشهای استفاده از انرژی خورشیدی است. بدون شک گرم کننده های ترموسیفونی(گرم کننده هایی که با جریان طبیعی کار می کنند)بیشترین استفاده را در تهیه و طرح آب گرمکن های خورشیدی عهده دار می باشند.

ادامه مطلب ...