کِم سِنتر

گاه نوشت های یک دبیر

کِم سِنتر

گاه نوشت های یک دبیر

عبور آرام شهابسنگی در ابعاد یک ساختمان 10 طبقه از کنار زمین

یک شهابسنگ عظیم در ابعاد یک ساختمان 10 طبقه از فاصله ای دو برابر فاصله دورترین ماهواره در مرتفع ترین مدار زمین از کنار سیاره آبی عبور کرد. به گزارش مهر، این سنگ کیهانی وسعتی برابر 35 متر داشته است که به گفته محققان از شهابسنگی که در سال 1908 بر فراز سیبری با زمین برخورد کرده و بیش از 2 هزار کیلومتر مربع از جنگلهای آن منطقه را نابود کرده اندکی بزرگتر بوده است. شهابسنگ DD45 2009 در روز 2 مارچ در نزدیکترین فاصله خود از زمین بوده و در ارتفاعی برابر 72 هزار کیلومتر از کنار زمین عبور کرده است. این ارتفاع دو برابر ارتفاعی است که ماهواره ارتباطی جئواستشنری (geostationary) در آن قرار گرفته است.

اخترشناسان از نزدیک شدن این شهابسنگ بزرگ به زمین آگاه بوده و اعلام کردند که هیچ گونه خطر برخوردی وجود نداشته و از بی خطر بودن این شهابسنگ برای ساکنان زمین اطمینان داشته اند. برخی دیگر از اخترشناسان انتظار داشتند شهابسنگ از فاصله ای نزدیک تر از کنار زمین عبور کرده و احتمال می دادند که با زمین برخورد کند.

گزارشها نشان می دهد سالانه اجرام کیهانی متعددی در ابعاد اتومبیل به اتمسفر زمین برخورد کرده و از بین می روند و برخی از آنها نیز در اقیانوس فرود می آیند.

به گفته دانشمندان تهدید برخورد اجرام بزرگی مشابه آنچه در سال 1908 با زمین برخورد کرده است می تواند هر یک الی دو قرن زمین را با خطر مواجه سازد.

بر اساس گزارش ام اس ان بی سی، زمانی که شهابسنگی به اتمسفر زمین وارد می شود به قطعات کوچکتری تبدیل می شود که این قطعات می توانند با زمین برخورد کرده و یا قبل از برخورد از بین بروند. در صورتیکه چنین فرایندی بر فراز یک شهر رخ دهد می تواند نتایج مخرب و ناگواری را برای ساکنان شهر در بر داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد