کِم سِنتر

گاه نوشت های یک دبیر

کِم سِنتر

گاه نوشت های یک دبیر

وسیله تبدیل CO2 به سوخت در حضور نور خورشید ابداع شد

دانشمندان با بهره‌گیری از فن‌آوری نانو موفق به ابداع یک وسیله خورشیدی شده‌اند که قادر است گاز دی اکسید کربن را به سوخت تبدیل کند.

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این وسیله که انرژی آن فقط از نور طبیعی خورشید تامین می‌شود، مجموعه‌ای از نانو لوله‌های کربنی است که می‌تواند ترکیبی از دی اکسید کربن و بخار آب را به مقادیر غیر قابل پیش‌بینی از گاز طبیعی تبدیل کند.

این وسیله شیوه‌ای جدید برای گرفتن دی اکسید کربن از اتمسفر و تبدیل آن به سوخت یا سایر مواد شیمیایی ارائه می‌کند.

کرایج گریمز، استاد دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا که سرپرستی تیم پژوهشی در این تحقیق را بر عهده داشته است، خاطر نشان کرد: با استفاده از این وسیله جدید می‌توان از میزان انتشارات گازهای گلخانه‌ای حاصل از احتراق سوختهای فسیلی که سبب افزایش گرمای جهانی شده است، کاست.

وی در توضیح مزیت این ابزار جدید نسبت به تکنیکهای قبلی، گفت: هر چند سایر گروههای تحقیقاتی روشهایی را برای تبدیل دی اکسید کربن به ترکیبات آلی مانند متان ابداع کرده اند، اما آنها اغلب از نانوذرات دی اکسید تیتانیوم به عنوان کاتالیزور استفاده می‌کنند که برای قدرت بخشیدن به واکنشهای آن به نور فرابنفش نیاز است، اما مزیت وسیله ابداعی آن است که به راحتی با نور طبیعی خورشید می‌توان از قابلیت آن در تبدیل CO2 به سوخت بهره‌مند شد

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد